Datum objave: 14. siječnja 2025.
Kategorija: Projekti

Mobilnost u Petroúpolis, Grčka (2.12. – 6.12.)

Ponedjeljak, prvi dan!

Putovanje putevima demokratskih vrijednosti nastavili smo u prekrasnoj Grčkoj – zemlji koja je revolucionirala život na Mediteranu stvaranjem prve fonetske abecede. Prvi zajednički jezik naroda južne Europe bio je grčki jezik koiné. Kulturno nasljeđe i utjecaj Grčke je neosporivo i izvanredno.

Svečano otvorenje održano je u Kulturnom centru grada Petroupolisa „Cat Garden“. Ravnatelj škole domaćina, g. George Dimitriadis, održao je pozdravni govor, a svečanost su podržali i gradonačelnik Petroupolija, g. Vaggelis Simos, i konzultant supervizor, g. Apostolis Katopodis.

Potom su se sve ekipe predstavile opisujući za kroz odabranu fotografiju. Kako je obogaćujuće razmjenjivati ​​znanja i emocije tako raznolike poput onih koje izazivaju fotografije i slike iz zemalja partnera ovog projekta!

Grčka mitologija pripisivala je glazbi božansko podrijetlo, vjerujući da posjeduje magične moći: može pročistiti tijelo i um, pa čak i liječiti bolesti. Naši grčki domaćini predložili su glazbeni izlog s plesovima iz različitih zemalja. Nevjerojatno. Riječi to ne mogu opisati.

Utorak, drugi dan! Drugi dan u Ateni započeo je posjetom mjestu Ground Zero demokracije kako bi istražili bezvremenska načela demokracije i njihovu važnost u današnjem društvu.

Dan je započeo kratkom šetnjom kroz povijesno mjesto Pnyx – kolijevku demokracije. Dok su stajali na mjestu gdje su drevni Atenjani nekoć raspravljali i glasovali o odlukama koje su oblikovale njihovo društvo, a danas su i naši učenici osjetili težinu povijesti i trajnu važnost demokratskih vrijednosti. Vođeni duhom dijaloga i međusobnog poštovanja, podijelili su perspektive, razgovarali o izazovima i predložili ideje za promicanje inkluzivnosti i razumijevanja.

Nakon debata, zaputili smo se do Akropole – najviše točke grada Atene. Šetajući među veličanstvenim ruševinama, učenici i nastavnici divili su se Partenonu i drugim hramovima ovog povijesnog mjesta. Prolazak kroz vrata “Propileos” bio je uzbudljiv doživljaj jer je svatko mogao osjetiti veličanstvenu težinu spomenika.

Srijeda, treći dan!

Kazalište je savršeno obrazovno sredstvo za učenike jer na zanimljiv način potiče razvoj komunikacijskih vještina, a istovremeno razvija mnoge bitne sposobnosti kao što su koordinacija, timski rad i emocionalna inteligencija. U tom kontekstu, Sofoklo nudi neprocjenjiv materijal za prenošenje lekcija usko povezanih s ciljevima našeg Erasmus+ projekta, “Nove vrijednosti demokracije u današnjoj Europi”.

Jedina radionica tog dana bila je izvedba fragmenta iz Antigone, tebanske tragedije u kojoj se kći kralja Edipa i Jokaste suočava sa sadašnjim tebanskim kraljem Kreontom. Dok Kreont brani svoje političke odluke, Antigona se bori za svoju obitelj i svoju dužnost prema bogovima, izjavljujući: “Nisam rođena da mrzim, nego da volim.”   Zbor grčke tragedije služio je kao glas narodne savjesti, utječući na Kreontove odluke.

Organizirano po zemljama, učenici su ponavljali poruku protagonista na različitim jezicima naroda koji sudjeluju u našem projektu: rumunjskom, španjolskom, poljskom, hrvatskom, grčkom i portugalskom.

Uz tako kvalitetan tekst – izvedba je bila spektakularna. U Epidaurusu – mjestu svjetske baštine UNESCO-a – izgrađenom u 4. stoljeću prije Krista, učenici su izveli ulomak iz Antigone. Publika je u potpunosti uživala u izvedbi, a kroz katarzični učinak duboko smo se uživjeli u osjećaje i želje tebanske heroine.

Ekspedicija projekta Erasmus zaustavila se na pola puta kod Korintskog kanala, impresivnog inženjerskog pothvata koji presijeca prevlaku Peloponeza kako bi se olakšao prolaz brodova između Korintskog zaljeva na sjeveru i Saronskog zaljeva na jugoistoku.

Četvrtak, četvrti dan!

Trg Sintagma je srce moderne Atene. Sve glavne rute, aktivnosti i demonstracije počinju ovdje. Esplanada ispred zgrade Parlamenta je pozornica za najznačajnije prosvjede koji zagovaraju poboljšanje demokracije u zemlji. Ako želite da se vaš glas čuje, Syntagma Square je mjesto za to.

Svjedočili smo smjeni garde uz spomenik neznanom junaku Evzone, a odatle smo se prošetali kroz Nacionalni vrt Atene – nekada park grčkih kraljeva u prvoj trećini 19. stoljeća. Sa svojom raznolikom vegetacijom, cvijećem i drvećem, vrt je nudio zadivljujuću i spokojnu šetnju. Posjetili smo i esplanadu Zappeion Megarona, neoklasične zgrade izgrađene za održavanje natjecanja u mačevanju tijekom prvih modernih Olimpijskih igara. Također je služio kao mjesto gdje je Grčka potpisala svoj Ugovor o pristupanju Europskoj uniji 1979. godine.

Sa Zappeiona smo zatekli pogled na stadion Panathenaic, izgrađen na ostacima antičkog stadiona. Poznat kao Kallimarmaro (što znači “prekrasan mramor”), ovo mjesto je jedan od najstarijih stadiona na svijetu, u potpunosti izgrađen od bijelog mramora.

Šetnja je nastavljena posjetom ruševinama hrama Zeusa Olimpijskog. Također poznat kao Olympieion, dovršio ga je car Hadrian i bio je najveći hram helenističkog razdoblja.

Petak, peti dan!

Dan u školi započeo je aktivnošću kreativnog pisanja. Učenici i nastavnici stvorili su pjesme ispunjene dubokim emocijama koje slave vrijednosti jednakosti i poštovanja.

Posljednja radionica dana bila je usredotočena na prezentacije svake zemlje o njihovoj praksi korištenja vode. Bila je to vrijedna lekcija koja je podsjetila sve da je odgovorno korištenje vode ključno za bolju budućnost našeg društva. Prije ceremonije dodjele certifikata, sve zemlje sudionice potpisale su poster s demokratskim vrijednostima koji će ostati u školi kao trajni podsjetnik na projekt.

Pročitajte još

Udruga mladih V.U.K.

Udruga mladih V.U.K.

Udruga mladih V.U.K. u sklopu Erasmus+ projekta educirala više stotina mladih o demokraciji i biračkom pravu, a preporuke predstavila hrvatskim europarlamentarcima u Bruxellesu U Republici Hrvatskoj je 2024. godina prozvana “superizbornom godinom” jer su tijekom 2024....

Čuvari botaničke tradicije

Čuvari botaničke tradicije

Projekt „Čuvari botaničke tradicije“ dizajniran je kao nastavak na prethodna dva projekta rada s potencijalno darovitim učenicima „Biogeokemija kroz dva elementa - voda i tlo“ (2022./2023.) i „Održivi biogeokemijski ciklusi“ (2023./2024.) te će u njemu sudjelovati...

Skip to content