« Siječanj 2021 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
1. sat | 8:00 - 8:45 |
2. sat | 8:50 - 9:35 |
3. sat | 9:40 - 10:25 |
odmor | 10:25 - 10:40 |
4. sat | 10:40 - 11:25 |
5. sat | 11:30 - 12:15 |
6. sat | 12:20 - 13:05 |
7. sat | 13:10 - 13:55 |
CMS u suradnji sa partnerskim udrugama i školama pripremio je i objavio priručnik u području održivog razvoja. Namijenjen je obrazovnim radnicama/ima s namjerom inspiriranja i umnažanja dobrih praksi odnosno utjecaja škola na pozitivne promjene u zajednici.
Priručnik je usmjeren na upućivanje učenika u teme koje su danas aktualne globalno, a mogu se obrađivati u lokalnom kontekstu. Donosi prikaz mogućnosti i primjere kako raditi na temama održivog razvoja s učenicima kroz nastavu, izvannastavne aktivnosti i projekte škola. Osim primjera za obrazovne radnice i teorijskog objašnjenja koncepta i sadržaja održivog razvoja, priručnik sadrži i inspiraciju za učenice/ke kroz prikaze rada i doprinosa aktivista različitih profila.
Sadržaji održivog razvoja još su uvijek slabo zastupljeni u našem odrazovnom sustavu, pogotovo imajući na umu važnost ovih tema, a nedostaje i didkatičkih materijala za obrazovne radnike/ce. Nadamo se da će ovaj priručnik biti podrška i poticaj na djelovanje i drugima koji rade s mladima.
Situacija u svijetu po pitanju održivosti čovjekovog djelovanja i opstanka na planeti je alarmantna, što je pogotovo vidljivo po pitanju klimatske krize i nedostatnih odgovora vlada na taj izazov. Također, održivosti na lokalnoj razini prijete npr. smanjivanje umjesto povećanja zelenih površina u gradu, planiranje izgradnje golf igrališta u okolnostima prijetnje velikih suša, uništavanje bioraznolikosti. Važnosti zelenih gradskih površina mogli smo se osvjedočiti u vrijeme pandemije, a upravo projekti partnerskih škola, opisani u priručniku, doprinose ublažavanju navedenih problema.
Zbog ozbiljnosti izazova s kojima se društvo suočava, važno je da djeca i mladi imaju znanja i vještine za održivo djelovanje, a oni su kroz ovaj projekt i pokazali da to mogu kada im se pruže mogućnosti da djeluju i mijenjaju svoju zajednicu.
Sadržaj priručnika je izrađen u suradnji partnera na projektu - udruga Zelena Istra, Centar za mirovne studije i “Krka” Knin te škola: OŠ Domovinske zahvalnosti i SŠ Lovre Montija iz Knina i Gimnazije Pula, OŠ Monte Zaro, OŠ Kaštanjer, OŠ Šijana iz Pule te OŠ Vladimira Nazora iz Krnice. U njemu su opisani projekti tih škola u zajednici kao što su Pragrande - divlje srce grada, Eko kutak u našem gradu, Skroji svoju održivu priču i drugi.
Nastao je u sklopu projekta „Znanje za održivo djelovanje“ koji se bavi podrškom i jačanjem škola za provedbu nastave i aktivnosti s učenicima u području održivog razvoja, i to kroz blisku suradnju škola udruga i lokalne zajednice uz aktivnu participaciju učenika/ca u svim fazama. Projekt je to koji doprinosi podizanju kompetencija obrazovnih radnica/ka u području održivog razvoja te su oni znanje prenosili na učenike i s njima zajednički osmislili i proveli cijeli niz različitih akcija u zajednici. Kao trajnu i široko upotrebljivu podršku za rad u obrazovanju na održivom razvoju postavljena je i web stranica zzod.zelena-istra.hr te snimljen video Planet u glavu. Nositelj projekta je udruga Zelena Istra iz Pule.
Projekt se provodi u okviru Švicarsko-hrvatskog programa suradnje, a sufinanciraju ga Ured za udruge Vlade Republike Hrvatske i Ministarstvo znanosti i obrazovanja Republike Hrvatske.
Priručnik možete preuzeti na poveznici https://www.cms.hr/system/publication/pdf/141/Prirucnik_-_Znanje_za_odrzivo_djelovanje_Od_teorije_do_prakse.pdf
Priručnik Znanje za održivo djelovanje
U okviru projekta Znanje za održivo djelovanje izrađen je priručnik s opisima svih školskih projektata, popratne aktivnosti, ali i pripreme za nastavu za međupredmetnu temu Održivi razvoj.
Priručnik možete preuzeti s poveznice:https://zzod.zelena-istra.hr/
Provedba školskih projekata u zajednici
Srednja škola Lovre Montija se odlučila nazvati svoj projekt "Mali parkovi za velike snove". Knin je ljeti često najtoplije mjesto u Hrvatskoj i njegovi stanovnici već osjećaju što znači kada temperatura kontinuirano prelazi 40° C. Stoga je sadnja parkova u Kninu iznimno važna i korisna. Rezultat školskog projekta su tri mala edukativna parka koja će pridonijeti povećanju broja zelenih površina grada Knina, ali će biti i mjesto susreta i druženja svih generacija. Parkovi će biti posađeni pokraj Doma za starije i nemoćne, Pučkog otvorenog učilišta i Srednje škole Lovre Montija. Učenici s profesorima će 24. svibnja obilježiti i Svjetski dan parkova povodom kojeg će brojnim aktivnostima informirati građane o važnosti parkova i poticanju istih na dodatnu sadnju stabala. Krajem veljače učenici s profesorima su krenuli s prezentacijom školskog projekta te su isti predstavili u Domu za starije i nemoćne, Čistoći i zelenilo d.o.o., Pučkom otvorenom učilištu i Gradskom poglavarstvu Grada Knina.